(ne)cestování

 Znáte ten pocit, když nemáte na prázdniny ani jeden jediný plán? Že ne? Já ho znám možná až moc dobře. Je to pro mě pravidelně se opakující cyklus a čím jsem starší, tím víc si uvědomuju, jak vlastně miluju chodit do školy (i když na to vždy nadávám) a nesnáším prázdniny.

Přiznám se, že jsem nikdy nebyla za hranicemi naší republiky, i když to byl vždycky můj sen. Nebyla jsem typické české all inclusive dítě na pláži v Chorvatsku s řízkem v ruce. Nikdy jsem nebyla na žádné dovolené (když nepočítám lyžák v 7.třídě ZŠ). Rodiče nikdy neměli čas, nikdy mě nikam nevzali, protože oni sami nechtěli. Zní to blbě, ale je to smutná realita.

A následkem toho mě rok co rok na začátku prázdnin přepadne psychické vyhoření, že nejsem schopná dělat vlastně skoro nic. Závidím ostatním, že mají partu lidí, zážitky, vzpomínky, zkušenosti. Já nemám nic, jenom roky tvrdé dřiny nad studiem, která zůstává bez vysněné odměny.

Od té doby, co je mi 18, tak snad není jediného měsíce, kdy bych nekoukala na letenky, ubytování, vstupenky na koncerty a festivaly a nepřemýšlela, jak se tam dostat. Bohužel moje psychika mi brání. Nedokážu nikam vycestovat sama. Bojím se cestování, že se ztratím, nedomluvím se nebo se něco pokazí a fakt netuším, jestli někdy budu schopná to překonat.

Tohle bylo takové trochu exposing myself. A aby to nebylo jen negativní, tak bych vás všechny chtěla motivovat, abyste se tak jako já nebáli vystoupit ze své komfortní zóny. Vyrazili někam, ať už s rodinou nebo s kamarády. Sbírali ty zážitky, ať máte na co vzpomínat. Peníze se vždycky vrátí, ale ten čas už ne.

Komentáře

  1. Mám to stejně, krom faktu, že jsem zažila 2-3 dovolené ala české děcko s řízkem v ruce (v rámci ČR). Zároveň to, že jsem s rodiči trávila týden na jednom místě, jedli jsme věci z domova a chodili se od rána do večera koupat do bazénu a vyvalovat na deku, moje srdce štěstím taky nenapnilo (zní to nevděčně, ale snad chápeš, jak to myslím).
    Pomalu se ale smiřuji s faktem, že se na tom nic nezmění. Že nepodniknu výlet s partou do zahraničí, nepůjdu na koncert ani nezažiju zábavnou rodinou dovolenou. Chtěla bych to změnit, neskutečně moc, ale sama se bojím a kamarády, kteří by to absolvovali se mnou nemám. Jak tedy z tohoto začarovaného kruhu ven?
    A abych i já nebyla jen negativní - nejsi v tom sama 💛 a třeba se to jednou zlomí a vsechno to doženeme. 🙏🏻✨

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

proč nesnáším Vánoce?

proč jsem vždy ta špatná?

sebeláska a šikana