učit se o prázdninách?

 Učení se o prázdninách? Za mě ano, ALE rozhodně ne pro všechny. Je to opět věc, která je hodně subjektivní a každý na to může mít jiný názor.

Pro někoho jsou prázdniny obdobím, kdy hodí školu za hlavu a na ty dva nebo tři měsíce si na ní ani nevzpomene, což je samozřejmě hlavní pointa prázdnin a pro lidi, kteří mají stále něco v plánu k je volný čas rozhodně super a otevírá jim spoustu nových možností.

Na druhé straně jsou ale lidé jako já, kteří (jak už jsem mnohokrát psala) nemají v plánu kromě brigády jedinou věc a místo toho jim zbývá jen extrémní množství nevyužitého volného času. S myšlenkou, proč se vlastně nepřipravovat na další školní rok už o prázdninách, jsem přišla už během střední školy, kdy jsem měla tolik volného času, že jsem měla pocit, že se za ty dva měsíce unudím k smrti.

Bylo to vlastně fajn. Přebytek volného času byl pryč, ve všech věcech jsem měla pořádek.

Vždycky si všichni mysleli, že jsem blázen. Že jenom naprostej magor se může o prázdninách učit. Ze všech stran se na mě valilo, že takhle z těch prázdnin nemůžu vůbec nic mít. Víte co, no nemám, mám ale alespoň efektivně využitý volný čas a díky tomu jsem před všemi o krok napřed.

Na vejšce a s iPadem má tohle všechno ještě úplně jinej. Miluju psaní výpisků v iPadu, přijde mi to strašně uklidňující a pro mě jako perfekcionistu je to zároveň i cool zábava.

A tak teď volný čas trávím nad prezentacemi z ekonomiky a z marketingu. A vlastně mě to baví. Člověk má na všechno klid, jede si svým tempem. Slovíčka na angličtinu mám připravený už snad měsíc. Šílenost. Ale strašně se těším, až sama sobě poděkuj, až se budu kvůli bídnému rozvrhu vracet domů utahaná až večer, ale s pocitem, že si nemusím do noci psát zápisky z přednášek.

Tohle byl jen takový krátký reminder, že pokud znáte někoho, kdo se učí i o prázdninách, neznamená to hned, že je divný nebo psycho. Třeba má jen rád, když je předem připravený. Třeba se jen cítí komfortně, když má věci dobře naplánované. Třeba ho to psaní výpisků baví, stejně jako mě.

Když pomineme hlavní studium každého z nás, prázdniny jsou ideální období pro vzdělávání se vlastně v čemkoliv. Internetem kolují různá témata, která rozhodně stojí o pozornost (tím nemyslím zrovna Shopaholic Adel). Informací a znalostí není nikdy dost, tak proč se něco nepřiučit.

Ať už děláte o prázdninách cokoliv, dělejte to hlavně s rozumem, užívejte si, ale opatrujte se!

PS: Určitě není od věci si občas nějakou tu odbornou literaturu přečíst, ať už jsou prázdniny nebo ne.

Komentáře

  1. Takhle jsem nad tím nikdx nepřemýšlela. Děkuji. 😊

    OdpovědětVymazat
  2. Já třeba přes prázdniny hodně doháním odbornou literaturu a dělám si k ní výpisky :) Je fajn vědět, že v tom nejsem sama :)

    OdpovědětVymazat
  3. Som ten typ človeka čo má prázdniny na oddych od školy. Ale zase nikdy som nechápala spolužiakov keď si robili úlohy pred hodinou - vždy som potrebovala mat istotu, že to mám hotové, že to je správne (teda podľa možností správne).
    Prázdniny mám nabité, keďže bývam ďaleko od rodiny tak ich navštevujem. Ale vždy ku koncu prázdnin si nájdem čas aj na to opakovanie.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

proč nesnáším Vánoce?

proč jsem vždy ta špatná?

sebeláska a šikana