nemusím být stoprocentní – a TY taky ne!

 Jsem od přírody perfekcionista – "puntičkář", jak by řekla moje mamka, a právě i díky tomu bylo pro mě mnohonásobně těžší dojít k tomu, že vše nemusí být dokonalé a perfektní do posledního puntíku. Vždycky jsem si hrozně vyčítala, když mě někdo zkritizoval za to, jak se chovám nebo jaká jsem a dával mi jakési rady, jak bych se chovat měla a jaká bych měla být – a tak jsem mnohdy měnila svoje návyky a chování ke spokojenosti lidí, na kterých mi záleželo – jednoduše jsem pro ně chtěla být dost dobrá. Pak jsem si ale uvědomila, že už to vlastně vůbec nejsem já.

Trvalo mi roky si uvědomit, že prostě nemusím být stoprocentní. Že nemusím být stoprocentní, abychom mohla dělat, co mě baví a plnit si svoje sny.

A HLAVNĚ, že nemusím být stoprocentní pro okolní svět, pro ostatní lidi okolo sebe!


Že nemusím být stoprocentně krásná pro lidi okolo – stačí, když se budu cítit krásná sama pro sebe a nebudu se muset děsit pohledu do zrcadla.

Že nemusím být stoprocentně štíhlá pro lidi okolo – stačí, když budu mít zdravý vztah k jídlu a při pohledu na svojí postavu nebudu mít pocit, že potřebuji rychle zhubnout 10 kg.

Že nemusím být stoprocentně chytrá pro lidi okolo – stačí, když budu vidět smysl v tom, co dělám a nebudu se stresovat i těmi nejjednoduššími rozhodnutími.

Že nemusím být stoprocentně pracovitá pro lidi okolo – stačí, když budu zvládat své povinnosti a umět si odpočinout.

Že nemusím být stoprocentně otevřená lidem okolo – stačí, když bude moje psychika v pořádku a nebudu mít pochybnosti o čemkoliv, co řeknu.

Že nemusím být stoprocentně společenská pro lidi okolo – stačí, když se budu sama cítit komfortně a nebudu na sebe vyvíjet nátlak.

Že nemusím být stoprocentně přátelská ke všem lidem okolo – stačí, když se budu bavit s lidmi, které považuji za dobré a budu schopná být spokojená i o samotě.

Že nemusím být stoprocentně vstřícná k lidem okolo – stačí, když budu myslet více na sebe než na ostatní a vyjdu vstříc tam, kde to uznám za vhodné.

Že prostě NEMUSÍM být STOPROCENTNÍ pro rodinu, pro přátele, ve škole, na sociálních sítích nebo pro všechny ostatní lidi okolo – stačí, když budu více myslet na sebe a méně řešit, co si o mně kdo myslí.


Tenhle text je vlastně dost k zamyšlení – opravdu NEMUSÍTE dělat věci jen proto, že se to od vás očekává! Nejdůležitější je, abyste byli zdraví a spokojení, a cítili se dobře. Cítili se dobře ve svém těle i ve své hlavě.

Neustálé podřizování se ostatním – rodině, přátelům, škole – nás nutí být takovými, jakými si nás vysnili rodiče, jakými si nás představují naši přátelé, ale mnohdy ani zdaleka ne takovými, jací bychom chtěli být (jsme) MY sami! A pak vlastně při pohledu do zrcadla nebo při přemýšlení nad tím, jak se chováme zjistíme, že to vlastně vůbec nejsme my – že sami sebe vůbec nepoznáváme.

Nenech, aby ostatní určovali, kdo jsi (máš být)!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

proč nesnáším Vánoce?

proč jsem vždy ta špatná?

sebeláska a šikana